تالش

منطقه ای در مازندران دارای آب و هوایی بسیار عالی و اکسیژنی خالص

تالش

منطقه ای در مازندران دارای آب و هوایی بسیار عالی و اکسیژنی خالص

طبقه بندی موضوعی

 در حالی که آلودگی صوتی ناشی از فاضلاب که از لوله‌های معمولی عبور می کند حدود 50 دسی بل است ، این لوله‌ها کمتر از 20 دسی بل (نویز تنفس) منتقل می کنند.

تاسیسات ساختمان همواره با ایجاد آلودگی صوتی مواجه بوده اند و لوله های آب و فاضلاب از جمله بخش هایی هستند که می توانند باعث ایجاد نویز در داخل ساختمان شوند. این لوله ها معمولاً بدون دفن در فضاهای آپارتمانی استفاده می شوند که صداهای ناخواسته را به محیط زندگی منتقل می کند.

برای حل این مشکل ، گروه صنعتی وحید تولید لوله های سه لایه را آغاز کرد و با استفاده از فناوری نانو میزان تولید صدای این لوله ها بسیار کاهش یافت. کاهش نویز در سیستم لوله کشی به ایجاد فضایی دلپذیر و راحت در برج ها و ساختمان های بلند کمک می کند.

به طور متوسط ​​در سیستم های لوله کشی معمولی میزان سر و صدای لوله های فاضلاب در هنگام عبور فاضلاب بین 30 تا 50 دسیبل است که طبق استانداردهای بین المللی قابل قبول نیست.

در حالی که حد استاندارد استاندارد کمتر از 30 دسیبل است ، لوله‌های خاموش 18 دسی بل صدا را به همراه دارند. این میزان صدا تقریباً برابر با نفس انسان است.

کشورهای اروپایی از دو معیار متفاوت برای ارزیابی سیستم های نصب ساختمان استفاده می کنند. اولین مورد استاندارد آلمانی 4109 DIN است که حداکثر میزان مجاز حجم مجاز را در 30 dB تنظیم می کند. مورد دیگر استاندارد VDI 4100 است که متعلق به انجمن مهندسان آن کشور است و حداکثر مجاز 20 دسی بل را در اختیار شما قرار می دهد.

 لوله های خاموش تست های اروپا را پشت سر گذاشته اند و به سطح 18 دسی بل رسیده اند و دارای گواهینامه های معتبر اروپایی هستند. این محصول از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت قادر به رقابت با محصولات اروپایی است.

افزودن پرکننده به محصولات پلیمری ، شکنندگی لوله های این ماده را افزایش می دهد ، خصوصاً در دماهای زیر 5 درجه سانتیگراد. اما با افزودن نانوذرات و قرار دادن این مواد بین ذرات پر کننده ، حساسیت و خاصیت الاستیک لوله ها نیز بهبود یافته است.

 در حقیقت ، در ساخت این لوله ها ، استفاده از نانومواد علاوه بر کاهش قابل توجه سر و صدای حاصل ، خصوصیات مکانیکی آنها از جمله مقاومت در برابر شوک و کاهش شکنندگی بهبود یافته است.

 

منبع خبر

  • دانیال حکیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی