تالش

منطقه ای در مازندران دارای آب و هوایی بسیار عالی و اکسیژنی خالص

تالش

منطقه ای در مازندران دارای آب و هوایی بسیار عالی و اکسیژنی خالص

طبقه بندی موضوعی

Google و نظارت مخفی از برنامه های محبوب برای تهیه نمونه های مشابه

سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۲۲ ب.ظ | دانیال حکیمی | ۰ نظر

سالهاست که Google Maps برای ایجاد برنامه های جدید و مشابه خود و جدا کردن نسخه های دیگر توسعه دهندگان ، داده هایی را از برنامه های مبتنی بر سیستم عامل Android جمع آوری می کند.

گفته می شود این پروژه با نام Lockbox از سال 2013 اطلاعات مهمی را از طرف کاربران اندرویدی جمع آوری کرده و آن را برای سرورهای گوگل ارسال کرده است.

براساس این گزارش ، برنامه های Google از قبل نصب شده مانند Chrome ، Gmail ، Drive ، Maps و دیگران از داده های Lockbox برای ارسال اطلاعات لازم به سرورهای Google استفاده می کنند. گفته می شود مدتی پیش این داده ها در هندوستان مورد استفاده قرار گرفت و گوگل سعی در ایجاد رقیبی برای TickTock داشت.

گوگل ادعا می کند که دسترسی به داده ها از طریق یک رابط برنامه ویژه برای سایر توسعه دهندگان برنامه Android نیز در دسترس است و به هیچ عنوان استفاده نمی شود. اگرچه این ادعا صحیح است ، اما برخی منابع تصور می کنند که دسترسی گوگل بسیار گسترده تر از سایرین است و داده ها از تمام تلفن های اندرویدی جهان جمع آوری می شود.

یک مدیر Google توضیح می دهد که "رابط برنامه ما هیچ اطلاعاتی درباره فعالیت در داخل برنامه جمع نمی کند و هر بخشی از آن که در دسترس است کاملاً دارای مجوز و کنترل است." با این حال ، Google هنوز به این ادعا برای ایجاد یک برنامه رقیب از طریق این روش پاسخ نداده است.

بدون شک در صورت صحت این ادعا ، قانون گذاران شورای رقابت آمریکا تحقیقات گسترده ای را انجام می دهند.

در همین حال ، چهار شرکت بزرگ ، گوگل ، آمازون ، اپل و فیس بوک ، توسط سازمان های دولتی ، فدرال و بین المللی از جمله وزارت دادگستری ایالات متحده ، کنگره ایالات متحده و بسیاری شرکت های دیگر تحت بررسی هستند.

اپل و گوگل همچنین موضوع تحقیقات گسترده اتحادیه اروپا در مورد شبهات در مورد دستیاران صوتی بوده اند.

 

منبع:

https://idehbartar.yektablog.net/Post/28/Google-and-covert-surveillance-of-popular-apps-for-similar-examples.html

  • دانیال حکیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی